Forældresamarbejde

Vi ser forældrene som en ressource

I landsbyordningens børnehave vægter vi forældresamarbejdet meget højt. Vi ser forældrene som en vigtig samarbejdspartner og som en  ressource, i forhold til at kunne understøtte barnets trivsel og gode udvikling. Vi forventer derfor også, at forældrene involvere sig i deres barns hverdag, og ser os som en ligeværdig medspiller.

Vi står til rådelighed hvis I forældre ønsker at tale med os om deres barn , og vi er opmærksomme på, at alle forældre skal have samme opmærksomhed. Derudover holder vi 3 mdr. samtale, som kan indeholde barnets sprogvurdering. Og til sidst afholdes en førskole-samtale.

Vi arbejder med familiedialog, hvor vi kan inddrage forskellige samarbejdspartnere f.eks. talekonsulent, ergoterapeut mv.

I løbet af året holder vi arbejdsdage, sommerfest og julefest, hvor vi deltager sammen med forældende.