Præsentation af SFO

Børns fritid har en selvstændig værdi og betydning for børns opvækst og læring.  I fritiden arbejder vi derfor også med at lære børnene at mestre hverdagen og hverdagssituationer.

Vi tager udgangspunkt børnenes interesser og i hvad der rører sig iblandt dem og hvad det skaber af muligheder for barnet.

Vi har fokus på at skabe et inkluderende miljø for en bredt sammensat børnegruppe, og på at danne rammen om en meningsfuld fritid med udgangspunkt i børnenes behov, interesser og erfaringer. Vi vil være et udviklende og dannende tilbud, som retter sig mod alle børn uanset baggrund. De fysiske rammer er 2 store lokaler i landsbyordningen og en stor legeplads med bålhytte, som SFO deler med skolen. Derudover har vi også 3 gode og hyggelige lokaler, som fortrinsvis benyttes af SFO2.

Lokalerne er indrettet med fællesarealer i sammenhæng med køkken. Det giver mulighed for at gøre frugt og mellemmåltider hyggelige og til en fælles oplevelse. Derudover er nogle af lokalerne indrettet som værksteder til kreativ udfoldelse. Leg prioriteres højt hvorfor der, især i SFO er indrettet lege kroge og opstillet airhockey og bordfodbold. To drenge betragter deres hule i skolegården.