Børn klatrer i træer på legepladsen

Landsbyordning betyder i Holeby et læringsmiljø fra 3 - 12 år

I Holeby Landsbyordning ønsker vi at tilbyde et trygt og udviklende tilbud til børn fra 3 - 12 år. Tiden i Landsbyordningens børnehave skal være både lærerig, udviklende og tryg. Sammen med forældrene skaber vi et godt fundament i det enkelte barns liv.

Vores børnehave i henholdsvis Skoven og Myretuen er indrettet ud fra tanken om det positive og inspirerende læringsrum. Vi dyrker nærvær, hygge, glæde og omsorg og vi tror på, at det skaber børn, der har lyst til at lege og lære.

Her på Holeby Landsbyordning bestræber vi os for en god og tryg overgang til skolen. Børnehaven er beliggende dør om dør til både SFO og skole og således har vores børn allerede kendskab til lokaler og ansatte i Landsbyordningens andre afdelinger inden overgangene. Desuden benytter børnehaven hallen ved skolen og deltager i forskellige arrangementer på skolen, så børnene allerede før skolestart kender rammerne i skolen og har mødt de voksne. Ligesom personalet fra SFO kommer fast i børnehaven i månederne op til overgangen.

Et naturligt flow mellem SFO og indskoling, hvor barnet møder de samme kendte voksne, sikrer, at alle kender alle og føler sig trygge, en forudsætning for trivsel og læring.

En plet midt i naturen

Holeby Landsbyordning ligger placeret med helt unikke muligheder for at bruge naturen omkring os. Der er mulighed for at vælge imellem Landsbyordningens skovbørnehave i Søholtskoven eller Myretuen som er placeret i landsbyordningens bygninger. Myretuen har foruden en helt ny legeplads også adgang til den ”gamle” Myretues naturlegeplads.

Landsbyordningen har desuden en æbleplantage, som danner baggrunden for den årlige Æbledag båret af børnehaven og lokale kræfter.

Landsbyordningen har forrige år været igennem en større ombygning. I forbindelse med denne har vi prioriteret at anlægge en række udeskolemiljøer så skolens undervisningen kan trækkes udenfor og komplimenteres at de store grønne arealer rundt om landsbyordningen.

Der plukkes jordbær.