Præsentation af skolen inkl. elevtal

2 piger i skolegårdenGod plads ude og inde

Landsbyordningens skole er bygget i 1972 og kunne oprindeligt rumme 450 elever. Med vores nuværende elevtal betyder det at vi gennem tiden har kunne indrette større klasselokaler med masser af lys og luft. I efteråret 2019 undergik skolen en større ombygning, hvorved bygningerne åbnes og gav plads til nye inspirerende læringsmiljøer og legemiljøer. Vi har prioriteret at indrettet miljøer, som giver mulighed for at trække undervisningen udenfor og benytte sig af de omkringliggende omgivelser.

Alle elever skal blive så dygtige som de kan

Skolens undervisere tilrettelægger undervisning, så den imødekommer den enkelte elev jvf. undervisningsministeriets læreplaner. Undervisningen foregår primært i stamklassen. Imidlertid ved vi, at mange elever i løbet af skoletiden kan få brug for en hjælpende hånd. I den forbindelse har skolens PLC (pædagogisk læringscenter) en række tilbud.

Elevtal

Skolen tæller pt. 55 elever fra 0. til 6. klasse. Det betyder at vi alle sammen kender hinanden.
Elevtallet for de enkelte klasser ser således ud:
•    0.klasse: 6
•    1. klasse: 6